donderdag 4 april 2013

Zo, vandaag en gisteren de ruimte geschapen om weer aan mijn cursus te beginnen.
Heb google plus uit kunnen schakelen. Heel gek eigenlijk, want dashboard kwam niet in beeld en toen ik af wilde sluiten, nóg maar eens op account aangemeld en ja hoor. Maar hoe? ik zou het niet uit kunnen leggen. Nu zou ik een andere foto op mijn profiel willen zetten maar google zegt het niet te herkennen. Dus eerst maar naar de site van symbaloo gekeken.
Op 10 en 11 april is er in de jaarbeurs een symbaloo weekend NOT.
je kunt je registreren voor gratis entree op bit.ly/10dzWE3
Ook kan symbaloo op ipad en heb de reacties gelezen van de vernieuwingen maar de meesten zijn daar niet enthousiast over. Blokjes vallen er af en er werd aangeraden om de lege blokjes rond het midden te verwijderen. en dat gegeven maar doorgestuurd naar manlief.
Netwerkkwesties
Een jonge advocaat (ik word dus oud hè) vertelt over privacy en google.Vertelt zelf niets over privézaken alleen over zaken. Hij vertelt over de dominantie van google die heel erg groot is maar dat dit waarschijnlijk in de toekomst zal veranderen.(leuk om het visueel te zien)
Wat is het verschil tussen een video en vimeo? weer een nieuw begrip! Wil ik het echt weten?
Daarna van een jonge vrouw die opgegroeid is met netwerken en zich geen zorgen maakt over internet.   Ze was naar  mobile monday geweest en hoorde de mogelijkheden aan om binnen 20 jaar geen laptop meer nodig denkt te hebben. Bij de ziekte alzheimer zou door middel van Bio - en / of -technologie   geheugen ingekocht kunnen worden. Hoe verzinnen ze het!!
Daarna wil ik terug naar de vorige bladzijde maar dat gaat niet. Dan maar weer op het rondje drukken en overnieuw starten. Zou dat anders kunnen? zou fijn zijn!!!!
In de site staat iets over flame wat ik verschillende keren langs heb zien/horen komen. Lijkt op iets boosaardigs.


1 opmerking:

  1. Hallo Gé, fijn dat je weer aan de slag bent gegaan. Op je vraag over Google+ heb ik hieronder antwoord gegeven. Je hebt de materie goed tot je genomen leid ik af uit je uitgebreide bericht hierboven. Goed hoor. Als je op het woord flame klikt in de '10 geboden voor de internetgebruiker' kom je in Wikipedia waar de volgende verklaring staat voor het woord flame: een aanvallend of vernederend bericht op internet. Zo'n gebod heb jij niet nodig. Jij doet dat niet. Jij geeft die advocaat zelfs een complimentje

    BeantwoordenVerwijderen