zondag 28 april 2013


Hier onder een foto van het inspecteren op campings.



Graag wil ik even reclame maken voor ons werk bij ACSI.
ACSI staat voor Auto Caravan Service International en is een campinggids. Voor deze organisatie  inspecteren we campings op Rügen en Usedom. Rügen is het grootste eiland van Duitsland en Usedom ligt als een schiereiland aan de Poolse grens. Op de 34 campings die we inspecteren, kijken we of het het sanitair schoon is, of het terrein goed onderhouden is en interviewen we camping gasten hoe ze de camping beleven. Zo kon het de eerste keer gebeuren dat we een interview met een Duitse gaste hadden en deze vertelde dat ze deze camping hadden uitgezocht voor haar invalide man, daar hier een overdekte zwembad was en dat was belangrijk, daar zwemmen het enige was wat haar man kon.  Echter zij konden nergens een zwembad vinden! Daarna een afspraak gemaakt met de eigenaar en toen bleek dat de bouw van het zwembad gestagneerd was door allerlei regeltjes. We leerden dat wanneer wij geen zwembad zien er geen zwembad is! Daarna werken we de lijsten met voorzieningen door die op de camping aanwezig zijn met de eigenaar. Zo is er een camping waarvan je denkt een huiskamer binnen te komen maar dit blijkt het sanitair gebouw te zijn. (zie foto)
Voordat we op pad gaan, moeten we eerst naar de training in Andelst waar 360 mede inspecteurs in vier dagen een training krijgen. Ook krijgen we e-learning via de computer, die we in de afgelopen periode met goed gevolg hebben afgesloten. 



Evaluatie 

Welke verwachtingen had ik toen ik aan deze cursus begon?
Ik wilde beter met Facebook en ook met twitter leren omgaan.
In het bijzonder wilde ik af van al die namen op facebook en hoe moest dat?
 We kregen een coach en dat is wel de vlag die de lading dekt want net als met voetbal worden we steeds aangemoedigd.
Terug kijkend ben ik mijn Groningse aard tegen gekomen die de verwachting heeft dat wanneer je het moeilijk hebt, daar wel een antwoord op krijgt. Heb geleerd dat het beter is om vragen op het blog te stellen en niet via de mail want via de blog hebben je medecursisten er ook nog wat aan.
De cursus mag best de naam van academie dragen daar er van de cursisten veel zelfstudie-onderzoek wordt gevraagd.
Van Facebook weet ik nu dat je de namen kunt verwijderen door in de blauwe balk op het slotje te klikken, daarna de naam van de desbetreffende persoon in te vullen en daarna blokkeren.
Heb ook heel veel geleerd door het kijken naar de blogs van mijn mede cursisten en vooral als stimulans om door te gaan.
Heb een eigen blog met veel tam tam kunnen maken.
Heb symballoo, you tube en foto's op het blog kunnen zetten.
Nogmaals ik vind het behoorlijk academies en zit er minstens 4 uur per week aan. Heb de computer beter leren kennen, de angst overwonnen en zelfonderzoek verricht.

Wat zou beter kunnen?
De hoeveelheid aan informatie inperken.
Het zou fijn zijn wanneer dit gedoceerd wordt.
De spreekuren en de lessen vinden plaats in Den Helder, dit houdt wel in dat je wanneer je van buiten komt wel een dagdeel kwijt bent.
De coach wat meer als docent laten opereren.
Ik ben blij dat ik voor mijn verjaardagsgeld deze cursus heb kunnen volgen en zou iedereen aanraden om een vriendin uit te nodigen om dezelfde cursus te volgen want het bleek heel stimulerend te werken met Martha.
Het allermooiste is voor mij om deze blog te hebben gemaakt.





1 opmerking:

  1. Beste Gé,

    Ik heb genoten van de leuke berichten op je blog, je doorzettingsvermogen, het inkijkje dat je gegeven hebt in de dingen (de andere dingen dus)die je doet. Bedankt ook voor de evaluatie die je geschreven hebt. Die kunnen we gebruiken voor een volgende keer.Leuk dat je het blog noemt als allermooiste van wat je tijdens de cursus hebt gedaan. Je kunt heel trots zijn op jezelf.Ik vond het hartstikke leuk om je te begeleiden.

    BeantwoordenVerwijderen