donderdag 21 maart 2013

Prei-pastinaak-aardappel ovenschotel;

De laatste groenten werden uit onze tuin gespit en dus kreeg ik emmers met pastinaken en prei.
Daarvan heb ik een heerlijke ovenschotel gemaakt,die ik graag met mijn mede bloggers wil delen.
Het is een beetje op het gevoel gegaan dus geen maten.

Ovenschaal invetten en oven voorverwarmen
Prei
aardappelen
pastinaken
geraspte kaas
paneermeel
nootmuscaat-peper-zout-Badia seizoenkruiden (bij de Afghaan)
Boter-kwastje
1 ei

Alle groenten in stukjes snijden
De helft van de groenten in de ovenschaal deponeren
geraspte kaas er over heen doen
daarna de andere helft er op scheppen
ei klutsen en met kwastje over het gerecht in strijken
Daarna klontjes boter over de schaal verdelen
vervolgens paneermeel over het gerecht strooien

Oven temperatuur 180 graden (gokken)
tijd 45 minuten




1 opmerking:

  1. Dit lijkt mij lekker, ga ik ook eens proberen,deze winter heb ik diverse keren pastinaak gegeten ook wel met wortelen door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen